Search Results - "Mustafa, Tahiroglu"

  • Showing 1 - 11 results of 11
Refine Results
  1. 1

    Performance Task Application Concerning the Promotion of the Value of Helpfulness in Social Studies Course for Primary Schools by Tahiroglu, Mustafa

    “…This study deals with determining the impact of the performance tasks in the social studies course assigned to the 4th grade students about helpfulness and…”
    Get full text
    Journal Article
  2. 2

    Sosyal Bilgiler Dersinde değerler eğitimi ve diğer duyuşsal süreçlerde ölçme ve değerlendirme: Sorunlar ve çözüme yönelik etkinlik örnekleri by Tahiroğlu,Mustafa, Çetin,Turhan

    Published in Değerler Eğitimi Dergisi (DED) (01-06-2019)
    “…Bilindiği üzere, ölçme ve değerlendirme bilişsel, duyuşsal ve psikomotor kazanımlar olmak üzere üç alanda ele alınmaktadır. Bu alanlardaki bilişsel ve…”
    Get full text
    Journal Article
  3. 3

    The Attitude of the Students towards the Value of "Paying Attention to Being Healthy" in 4th Grade Elementary Social Sciences Course by Tahiroglu, Mustafa, Çetin, Turhan

    “…This study was aimed to define the teaching of the value of "Paying Attention to Being Healthy" in 4th grade elementary Social Sciences course and to determine…”
    Get full text
    Journal Article
  4. 4

    Analyzing the Value Priorities of Families, Students and Teachers by Mustafa, Tahiroglu, Vedat, Aktepe

    Published in Educational research and reviews (10-07-2014)
    “…The purpose of this study is to determine to what extent families and teachers required students to have or not the values and to what extent students give…”
    Get more information
    Journal Article
  5. 5

    Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi ve Diğer Duyuşsal Süreçlerde Ölçme ve Değerlendirme: Sorunlar ve Çözüme Yönelik Etkinlik Örnekleri by TAHİROĞLU, Mustafa, ÇETİN, Turhan

    Published in Değerler Eğitimi Dergisi (25-12-2019)
    “…Bilindiği üzere, ölçme ve değerlendirme bilişsel, duyuşsal ve psikomotor kazanımlar olmak üzere üç alanda ele alınmaktadır. Bu alanlardaki bilişsel ve…”
    Get full text
    Journal Article
  6. 6

    THE IMPACT OF ARCS MOTIVATION MODEL ON MOTIVATION AND SUCCESS LEVEL OF PRIMARY 4TH GRADE STUDENTS IN SOCIAL STUDIES by Mustafa TAHİROĞLU

    Published in Zeitschrift für die Welt der Türken (01-08-2015)
    “…The purpose of this study is to detect the impact of a teaching-learning process, structured taking the components of ARCS Motivation Model into consideration,…”
    Get full text
    Journal Article
  7. 7

    Değerler Eğitimi Yaklaşımlarına Göre Geliştirilen Etkinliklerin Demokratik Algı ve Davranışlar Üzerine Etkisi by Tahiroğlu,Mustafa, Aktepe,Vedat

    Published in Değerler Eğitimi Dergisi (DED) (01-12-2015)
    “…Bu araştırmada, değerler eğitimi yaklaşımlarına göre geliştirilen demokrasi eğitimi etkinliklerinin, 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin demokratik…”
    Get full text
    Journal Article
  8. 8
  9. 9

    İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Yardımseverlik Değerinin Geliştirilmesine Yönelik Performans Görevi Uygulaması by Tahiroğlu,Mustafa

    “…Bu araştırmada; ilkokul 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde yardımlaşma ve dayanışma konusunda verilen performans görevlerinin, öğrencilerin yardımseverlik…”
    Get full text
    Journal Article
  10. 10
  11. 11

    İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları by Tahiroğlu,Mustafa, Aktepe,Vedat, Sargın,Sezer

    “…İlköğretim birinci kademeden itibaren öğretilmeye başlanan sosyal bilgiler dersi, öğrencilerin yaşamla ilgili görüş ve düşüncelerinin oluşmasında temel teşkil…”
    Get full text
    Journal Article