Sponsorluk uygulamalarının kurumsal imaj açısından önemi: Lisansüstü tezler üzerine bir inceleme
Halkla ilişkiler açısından kurumsal imaj, kuruluşun kendisine kazançlı bir ortam sağlayabilmesi için olmazsa olmaz bir nitelik taşımaktadır. Sponsorluk ise kuruluş ile hedef kitle arasındaki ilişkilerin sürdürülmesine ve kuruluşa karşı olumlu algıların yerleşmesine katkıda bulunan bir iletişim faali...
Saved in:
Published in: | Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) Vol. 5; no. 2; pp. 125 - 140 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İstanbul Ticaret Üniversitesi
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Halkla ilişkiler açısından kurumsal imaj, kuruluşun
kendisine kazançlı bir ortam sağlayabilmesi için olmazsa olmaz
bir nitelik taşımaktadır. Sponsorluk ise kuruluş ile hedef kitle
arasındaki ilişkilerin sürdürülmesine ve kuruluşa karşı olumlu
algıların yerleşmesine katkıda bulunan bir iletişim faaliyeti
olarak dikkat çekmektedir. Çalışmanın temel amacı, sponsorluk
faaliyetlerinin kurumsal imaj oluşturmaya katkısını ve bu süreçteki
başarısını inceleyen yüksek lisans ve doktora tezlerinin
bulgularını sunabilmektir. Çalışmada, belgesel tarama tekniğinden
yararlanılmıştır. Yüksek lisans ve doktora tezlerinden elde
edilen verilerin değerlendirilmesi noktasında ise betimsel analiz
tekniği tercih edilmiştir. Çalışmada yer verilen yüksek lisans
ve doktora tezlerinin tamamında, sponsorluğun imaj oluşturma
noktasında son derece faydalı bir uygulama olduğu bulgusuna
ulaşılmıştır. Çalışmanın en temel önerisi, sponsorluğun imaj
oluşturma noktasındaki başarısının daha net bir şekilde ortaya
koyulabilmesi için bu konuda üretilmiş bildiriler ve makaleler
gibi diğer akademik yayınların sonuçlarının da bir araya getirilmesidir. |
---|