Hasta Memnuniyetinin Hasta Bağlılığı Üzerine Etkisi
Bu çalışmada, Elazığ il merkezinde biri üniversite üçü Sağlık Bakanlığı hastanesi olmak üzere dört hastaneden 497 hastanın hasta memnuniyeti ve hasta bağlılığı düzeyleri incelenmiştir. Genel olarak hastaların memnuniyet düzeyi ve bağlılık puanları orta noktanın üzerinde bulunmuş-tur. Her bir hastane...
Saved in:
Published in: | Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi no. 31; pp. 95 - 110 |
---|---|
Main Authors: | , , , , , , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Erciyes Üniversitesi
01-07-2008
|
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmada, Elazığ il merkezinde biri üniversite üçü Sağlık Bakanlığı hastanesi olmak üzere dört hastaneden 497 hastanın hasta memnuniyeti ve hasta bağlılığı düzeyleri incelenmiştir. Genel olarak hastaların memnuniyet düzeyi ve bağlılık puanları orta noktanın üzerinde bulunmuş-tur. Her bir hastane hem hasta memnuniyeti hem de hasta bağlılığı açısından karşılaştırılmış, üniversite hastanesinin devlet hastanelerine göre hasta memnuniyeti açısından daha iyi durumda olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca demografik değişkenlerin hasta memnuniyeti ve hasta bağlılığında bir farklılık oluşturup oluşturmadığı da test edilmiş, eğitim düzeyinin ve cinsiyetin bazı hasta mem-nuniyeti boyutlarında farklılığa neden olduğu görülmüştür. Son olarak hasta memnuniyeti ile hasta bağlılığı arasındaki ilişkiler çoklu regresyon modeli ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak bu çalışma, hasta memnuniyetinin hasta bağlılığı üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermektedir.
The levels of patient satisfaction and patient loyalty in 497 patients who were treated at the four hospitals were examined. One of these hospitals was university hospital and others were Ministry of Health hospitals. It was found the that levels of patient satisfaction and patient loyalty were high in general. In comparisons by hospitals, it was found that university hospital was high while other hospitals were low in the points of patient satisfaction. In addition, the relationship between the patient satisfaction, patient loyalty and demographic variables was investigated and it was discovered that education level and gender caused significant changes in some dimensions of patient satisfaction. In final, the relationship between patient satisfaction and patient loyalty were analyzed by multiple regression analysis. As a result, this study shows that patient satisfaction had a positive effect on patient loyalty. |
---|---|
Bibliography: | TSOS |
ISSN: | 1301-3688 |