Search Results - "ERGENEKON, Yasemin"

Refine Results
  1. 1

    Effectiveness of the Embedded Instructions Provided by Preschool Teachers on the Acquisition of Target Behaviors by Inclusion Students by Aldemir Fırat, Özgül, Ergenekon, Yasemin

    Published in Egitim ve Bilim (01-01-2021)
    “…The purpose of the present study was to examine the effects of the embedded instruction provided by preschool teachers to students with developmental…”
    Get full text
    Journal Article
  2. 2

    Effectiveness of Video Modeling Combined with Auditory Technology Support in Teaching Skills for Using Community Resources to Individuals with Intellectual Disabilities by Orum Çattık, Esra, Ergenekon, Yasemin

    Published in Egitim ve Bilim (01-01-2018)
    “…It is known that the ability to use community resources is important to increase the independence of young individuals in the transition to social life and…”
    Get full text
    Journal Article
  3. 3

    Okul Öncesi Ögretmenlerince Sunulan Gömülü Ögretimin Kaynastirma Ögrencilerinin Hedef Davranislarini Edinmelerindeki Etkililigi by Firat, Özgül Aldemir, Ergenekon, Yasemin

    Published in Egitim ve Bilim (01-07-2021)
    “…Bu arastirmanin amaci, okul öncesi ögretmenlerinin sunduklari gömülü ögretimin siniflarindaki gelisimsel yetersizligi (GY) olan çocuklarin hedef davranislarini…”
    Get full text
    Journal Article
  4. 4

    Özel eğitimde işitsel teknoloji koçluğu: Bug-in-Ear (BIE) by Orum Çattık,Esra, Ergenekon,Yasemin

    “…Teknolojideki gelişmeler teknoloji temelli uygulamaların eğitim ortamlarında işlevsel bir biçimde kullanımını arttırmıştır. Bu uygulamalardan biri olan işitsel…”
    Get full text
    Journal Article
  5. 5

    Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: Serbest zaman by Artar, Tahir Mete, Ergenekon, Yasemin

    “…Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan yetişkinlerin yaşamında önemli bir yer kaplayan serbest zaman kavramına yönelik temel kavramların…”
    Get full text
    Journal Article
  6. 6

    Uygulamacılar için özel eğitimde farklı bir bakış açısı: Gömülü öğretim by Fırat, Özgül Aldemir, Ergenekon, Yasemin

    “…Derleme çalışması olarak hazırlanan bu çalışmanın amacı, doğal öğretim yaklaşımına ve doğal öğretim yaklaşımının ortaya çıkış felsefesine ilişkin genel bir…”
    Get full text
    Journal Article
  7. 7

    The Curriculum Designed for the Preparation of Students with Developmental Disabilities for Transition to Independent Life by Kasap, Caner, Ergenekon, Yasemin

    Published in Egitim ve Bilim (01-01-2023)
    “…The present study aims to determine the efficacy of the curriculum designed for students with developmental disabilities (SDDs) for their transition to…”
    Get full text
    Journal Article
  8. 8

    Effects of a Schema Approach for the Achievement of the Verbal Mathematics Problem-Solving Skills in Individuals with Autism Spectrum Disorders by Kasap, Caner, Ergenekon, Yasemin

    Published in Educational sciences : theory & practice (01-12-2017)
    “…Teaching verbal mathematics problem-solving skills to individuals with developmental disorders is important for these individuals to understand cause and…”
    Get full text
    Journal Article
  9. 9

    Views and experiences of individuals with autism spectrum disorder and their mothers during the COVID-19 pandemic by Dogan, Serap, Sahin, Candan Hasret, Ergenekon, Yasemin

    “…Background: The COVID-19 pandemic is thought to have a variety of effects on people with an autism spectrum disorder (ASD). The purpose of this study was to…”
    Get full text
    Journal Article
  10. 10

    Yetişkinliğe Geçişte İlk Adım: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireyler ve Kariyer Eğitimi by ARTAR, Tahir Mete, ERGENEKON, Yasemin

    Published in Kastamonu eğitim dergisi (30-09-2020)
    “…Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin yetişkinlik yaşamının önemli bir parçası olan kariyer, kariyer gelişimi ve kariyer eğitimi…”
    Get full text
    Journal Article
  11. 11
  12. 12

    Effects of Using Simultaneous Prompting and Computer-Assisted Instruction During Small Group Instruction by Ozen, Arzu, Ergenekon, Yasemin, Ulke-Kurkcuoglu, Burcu

    Published in Journal of early intervention (01-09-2017)
    “…The current study investigated the relation between simultaneous prompting (SP), computer-assisted instruction (CAI), and the receptive identification of…”
    Get full text
    Journal Article
  13. 13
  14. 14

    Effect of Social Stories Designed and Presented by Pre-Service Teachers on Social Skills Acquisition of Children with Autism by Akgün-Giray, Dilay, Ergenekon, Yasemin

    “…[...]studies in the literature stress that active instruction methods and strategies were not always used sufficiently and/or presented with high treatment…”
    Get full text
    Journal Article
  15. 15
  16. 16

    Training Process Cycles for Special Education Teachers and University Supervisors: A Turkish Context by VURAN, Sezgin, ERGENEKON, Yasemin, ÜNLÜ, Emre

    Published in Educational sciences : theory & practice (01-01-2014)
    “…In special education teacher training programs, the teaching practicum’s role is both wide and extensive. Since, during this process, providing qualitative and…”
    Get full text
    Journal Article
  17. 17

    Yetişkinliğe geçişte ilk adım: Gelişimsel yetersizliği olan bireyler ve kariyer eğitimi by Artar,Tahir Mete, Ergenekon,Yasemin

    Published in Kastamonu eğitim dergisi (2020)
    “…Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin yetişkinlik yaşamının önemli bir parçası olan kariyer, kariyer gelişimi ve kariyer eğitimi…”
    Get full text
    Journal Article
  18. 18

    Zihinsel yetersizliği olan bireylere toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin öğretiminde işitsel teknoloji desteğiyle sunulan videoyla model olmanın etkililiği by Ergenekon,Yasemin, Orum Çattık,Esra

    Published in Egitim ve Bilim (01-01-2018)
    “…Toplumsal yaşama ve yetişkinliğe geçiş sürecinde genç bireylerin bağımsızlıklarının arttırılabilmesi için toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin önemli…”
    Get full text
    Journal Article
  19. 19

    Comparison of Video and Live Modeling in Teaching Response Chains to Children with Autism by Ergenekon, Yasemin, Tekin-Iftar, Elif, Kapan, Alper, Akmanoglu, Nurgul

    “…Research has shown that video and live modeling are both effective in teaching new skills to children with autism. An adapted alternating treatments design was…”
    Get full text
    Journal Article
  20. 20

    Kapsayıcı Çocuk Kütüphanesi Hizmetleri: Otizm Tanılı Çocuğa Sahip Ebeveynlerin ve Kütüphane Personelinin Görüşleri by Kaptan, Nilay, Karabekir, Esin Pektaş, Yilmaz, Arif, Ergenekon, Yasemin

    Published in Türk kütüphaneciliği (10-01-2024)
    “…Amaç: Bilgi tüm insanlık için temel bir ihtiyaçtır. Bireylerin bilgiye erişebilmesini kolaylaştıracak önemli kurumlardan biri kütüphanelerdir. Bu araştırmada…”
    Get full text
    Journal Article