Paletli Zırhlı Bir Askeri Araçta Gövde Üzerine Monte Edilmiş Mekanik Bir Elemanın Titreşim Kaynaklı Yorulma Hasarının Sonlu Elemanlar Yöntemi Ile Analizi
Yaygın bir kara savunma sistemi olan paletli zırhlı araçlar paletin yol ile ilişkisi nedeni ile titreşime maruz kalmakta ve bu titreşim neticesinde aracın gövdesi üzerine monte edilmiş mekanik yapılarda yorulma hasarı meydana gelmektedir. Bu nedenle, belirlenen servis ömrü içerisinde hedeflenen şeki...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Dissertation |
Language: | Turkish |
Published: |
ProQuest Dissertations & Theses
01-01-2020
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Yaygın bir kara savunma sistemi olan paletli zırhlı araçlar paletin yol ile ilişkisi nedeni ile titreşime maruz kalmakta ve bu titreşim neticesinde aracın gövdesi üzerine monte edilmiş mekanik yapılarda yorulma hasarı meydana gelmektedir. Bu nedenle, belirlenen servis ömrü içerisinde hedeflenen şekilde hizmet verebilmeleri için araç üzerinde bulunan mekanik yapıların tasarım ve malzeme seçim sürecinde titreşim kaynaklı yorulmanın dikkate alınması önem arz etmektedir. Bu çalışmada paletli zırhlı bir askeri araçta gövde üzerine monte edilmiş mekanik bir yapının titreşim kaynaklı yorulma hasarı sonlu elemanlar metodu kullanılarak rastlantısal titreşim ve titreşim kaynaklı yorulma analizleri ile incelenmiştir. Yapılan bu inceleme öncesinde rastlantısal titreşim ve frekans düzleminde çevrim hesaplama yöntemleri için yapılan sonlu eleman analizlerinin fiziksel testlere yakınlığı basit bir geometri olan çentikli kiriş numune için yapılan sarsıcı testleri ile incelenmiş ve testler ile analiz sonuçlarının tutarlılık gösterdiği görülmüştür. Literatürde bulunan farklı frekans düzleminde çevrim hesaplama yöntemleri için gerçekleştirilen sonlu eleman analizi sonuçları test sonuçları ile karşılaştırılarak testlere en yakın çözümü veren yöntemin Dirlik yöntemi olduğu tespit edilmiştir. |
---|---|
ISBN: | 9798544241430 |