Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Medya Okuryazarlığı Kavramı Bağlamında Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi
Son yıllarda, 'medya okuryazarlığı' kavramından yararlanan eğitsel uygulamalarda ve müfredat kaynak malzemelerinde ve hatta bilimsel çalışmalarda önemli bir artış görülmektedir. Bu terim, gittikçe artan sayıda akademisyen ve eğitimci tarafından eleştirel çözümleme sürecine ve kişinin kendi...
Saved in:
Published in: | İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi no. 32; pp. 81 - 96 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İstanbul Üniversitesi
2008
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Son yıllarda, 'medya okuryazarlığı' kavramından yararlanan eğitsel uygulamalarda ve müfredat kaynak
malzemelerinde ve hatta bilimsel çalışmalarda önemli bir artış görülmektedir. Bu terim, gittikçe
artan sayıda akademisyen ve eğitimci tarafından eleştirel çözümleme sürecine ve kişinin kendi mesajlarını
(basılı, işitsel, görsel, çoklu medya ile) yaratmayı öğrenmesine gönderme yapmak için kullanılmaktadır.
Bu düşüncelerden hareketle araştırmamızın amacı; İstanbul Üniversitesi ve Kültür Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin, kitle iletişim araçlarını medya okuryazarlığı kavramı bağlamında
kullanıp kullanmadıklarını bir başka ifade ile medyadan eğitim amaçlı yararlanıp yararlanmadıklarını
ortaya koymak, büyük çeşitlilik gösteren formlardaki mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme
ve iletme yeteneklerinin gelişmesinde kitle iletişim araçlarından yararlanma düzeyleri ve dolaysıyla
'medya okuryazarlığı' kavramının içeriğinin oluşturduğu boyutlarda ve medya okuryazarlığı
konusunda mevcut tutumlarını belirlemeye çalışmaktır. Araştırmamızda anket yöntemi kullanılmıştır.
Örneklem iradi olarak seçilen, İstanbul Üniversitesi ve Kültür Üniversitesi Meslek Yüksekokullarının
öğrencilerinden oluşmaktadır. İki bölümden oluşan ve ikinci bölümünde Çift taraflı Likert Ölçeği kullanılarak
oluşturulan anket formu ile elde edilen verilere SPSS 12.0 versiyon paket programı kullanılarak,
Frekans analizi ve t‐testi uygulanılarak sonuçların anlamlılık düzeyleri belirlenmiştir.
The aim of our study is to evaluate whether the students of Vocational schools, Istanbul University
and Kültür University, are able to use mass media to supply media literacy and they get benefit from
media in education. In this study, the other features have also been examined. The method of public
survey has been used in our study. For data obtained by means of the survey has been used in our
study. The voluntary samples have been chosen among the vocational school students of two
universities. For data obtained by means of the survey form using two‐way Likert Measure, SPSS 12.0
package program has been used. As a result, there has been frequency distribution. It has been tested
that whether the difference between the result of the study and the theoretical distribution is accidental
and whether these values belong to the main mass. Furthermore, by being tested the relations
between depended and independent variables it has been tried to determine the attitudes of vocational school
students to learning and use of mass media. |
---|---|
Bibliography: | TSOS |
ISSN: | 1302-633X |