Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Medya Okuryazarlığı Kavramı Bağlamında Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi

Son yıllarda, 'medya okuryazarlığı' kavramından yararlanan eğitsel uygulamalarda ve müfredat kaynak malzemelerinde ve hatta bilimsel çalışmalarda önemli bir artış görülmektedir. Bu terim, gittikçe artan sayıda akademisyen ve eğitimci tarafından eleştirel çözümleme sürecine ve kişinin kendi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi no. 32; pp. 81 - 96
Main Authors: DOĞAN KÖSEBALAN, Nalan, TAŞKÖPRÜLÜ, Şeref Süha
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: İstanbul Üniversitesi 2008
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Son yıllarda, 'medya okuryazarlığı' kavramından yararlanan eğitsel uygulamalarda ve müfredat kaynak malzemelerinde ve hatta bilimsel çalışmalarda önemli bir artış görülmektedir. Bu terim, gittikçe artan sayıda akademisyen ve eğitimci tarafından eleştirel çözümleme sürecine ve kişinin kendi mesajlarını (basılı, işitsel, görsel, çoklu medya ile) yaratmayı öğrenmesine gönderme yapmak için kullanılmaktadır. Bu düşüncelerden hareketle araştırmamızın amacı; İstanbul Üniversitesi ve Kültür Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin, kitle iletişim araçlarını medya okuryazarlığı kavramı bağlamında kullanıp kullanmadıklarını bir başka ifade ile medyadan eğitim amaçlı yararlanıp yararlanmadıklarını ortaya koymak, büyük çeşitlilik gösteren formlardaki mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneklerinin gelişmesinde kitle iletişim araçlarından yararlanma düzeyleri ve dolaysıyla 'medya okuryazarlığı' kavramının içeriğinin oluşturduğu boyutlarda ve medya okuryazarlığı konusunda mevcut tutumlarını belirlemeye çalışmaktır. Araştırmamızda anket yöntemi kullanılmıştır. Örneklem iradi olarak seçilen, İstanbul Üniversitesi ve Kültür Üniversitesi Meslek Yüksekokullarının öğrencilerinden oluşmaktadır. İki bölümden oluşan ve ikinci bölümünde Çift taraflı Likert Ölçeği kullanılarak oluşturulan anket formu ile elde edilen verilere SPSS 12.0 versiyon paket programı kullanılarak, Frekans analizi ve t‐testi uygulanılarak sonuçların anlamlılık düzeyleri belirlenmiştir. The aim of our study is to evaluate whether the students of Vocational schools, Istanbul University and Kültür University, are able to use mass media to supply media literacy and they get benefit from media in education. In this study, the other features have also been examined. The method of public survey has been used in our study. For data obtained by means of the survey has been used in our study. The voluntary samples have been chosen among the vocational school students of two universities. For data obtained by means of the survey form using two‐way Likert Measure, SPSS 12.0 package program has been used. As a result, there has been frequency distribution. It has been tested that whether the difference between the result of the study and the theoretical distribution is accidental and whether these values belong to the main mass. Furthermore, by being tested the relations between depended and independent variables it has been tried to determine the attitudes of vocational school students to learning and use of mass media.
Bibliography:TSOS
ISSN:1302-633X