Sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre analizi

Bu araştırmanın amacı 2018 yılında uygulamaya konulan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımları Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi’ne göre analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda söz konusu olan sınıf seviyelerinde ve beceri alanlarında yer alan 131 kazanım Revize Edilmiş Bloom Tak...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Vol. 20; no. 1; pp. 234 - 253
Main Authors: Büyükalan Filiz,Sevil, Baysal,Sefa Burak
Format: Journal Article
Language:English
Published: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30-04-2019
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu araştırmanın amacı 2018 yılında uygulamaya konulan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımları Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi’ne göre analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda söz konusu olan sınıf seviyelerinde ve beceri alanlarında yer alan 131 kazanım Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi açısından incelenip analiz edilmiştir. Araştırmanın modeli var olan bir durumu yani uygulanan 2018 programında yer alan kazanımların taksonomik açıdan analiz etmek olduğundan betimseldir. Araştırmada doküman analiz yaklaşımı kullanıldığından nitel araştırma yöntemi özellikleri taşımaktadır. Araştırmanın veri kaynağını 2018 yılında MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanıp uygulanmasına karar verilen Sosyal Bilgiler Öğretim Programı oluşturmaktadır. Elde edilen veriler, doküman analizi yaklaşımına göre analiz edilip düzenlenmiştir. Bu doğrultuda araştırmacılar tarafından Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi tablosu kullanılarak Sosyal Bilgiler Öğretim Programında bulunan kazanımlar analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre 4. Sınıf kazanımlarının çoğunlukla bilişsel süreç boyutuna göre anlama basamağında, bilgi birikimi boyutuna göre kavramsal bilgi boyutunda yer aldığı tespit edilmiştir. 5. Sınıf kazanımlarının çoğunlukla bilişsel süreç boyutuna göre anlama basamağında, bilgi birikimi boyutuna göre kavramsal bilgi boyutunda yer aldığı tespit edilmiştir. 6. Sınıf kazanımları incelendiğinde özellikle bilişsel süreç boyutunda anlama ve analiz düzeyinde kazanımların çoğunlukta olduğu saptanmıştır. 7. Sınıf kazanımlarının ise genellikle bilişsel süreç boyutunda anlama ve analiz, bilgi birikimi boyutunda kavramsal bilgi boyutunda yer aldığı saptanmıştır. Araştırma sonucundan hareketle kazanımların genellikle alt düzey basamaklarda yer aldığı ve daha üst düzey basamaklarda da kazanım sayısının arttırılması önerilmektedir.
ISSN:1300-2899
2149-9683
DOI:10.17679/inuefd.435796