MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MEVZUATINA GÖRE ÖĞRENCİ AHLAKININ İNCELENMESİ

Türk toplumunun ihtiyaçları doğrultusunda Türkiye’nin öğrencilerden beklentilerinin neler olduğu başta Anayasa olmak üzere yasa ve yönetmeliklerde belirtilmiştir. Dolayısıyla bu araştırmayla, Millî Eğitim Temel Kanunu, Okulöncesi ve İlköğretim ile Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliklerinde öğrenci ahla...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Milli Eğitim Dergisi Vol. 51; no. 234; pp. 1381 - 1394
Main Authors: BEKTAŞ, Kadri, ŞİRİN, Bekir, SİREM, Özgür
Format: Journal Article
Language:English
Turkish
Published: 09-05-2022
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Türk toplumunun ihtiyaçları doğrultusunda Türkiye’nin öğrencilerden beklentilerinin neler olduğu başta Anayasa olmak üzere yasa ve yönetmeliklerde belirtilmiştir. Dolayısıyla bu araştırmayla, Millî Eğitim Temel Kanunu, Okulöncesi ve İlköğretim ile Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliklerinde öğrenci ahlakı bağlamında öğrencilerden beklenen davranışların neler olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Canlı, cansız tüm varlıklarla ilişki içinde olan insanın, nasıl davranması veya davranmaması gerektiğini gösteren davranışlar, değer yargıları bütünü olarak özetlenebilecek ahlak konusunda öğrencilerden beklenen davranışları konu edinen çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve içerik analizi kullanılmıştır. Millî Eğitim mevzuatlarında belirtilen ahlaki tutum ve davranışlara ilişkin beklenti ve öngörülerle ilgili olarak, başta din kültürü ve ahlak bilgisi olmak üzere tüm öğretim programlarında da “Değerler” eğitimi başlığında yer verildiği görülmektedir.
ISSN:1302-5600
DOI:10.37669/milliegitim.822078