MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MEVZUATINA GÖRE ÖĞRENCİ AHLAKININ İNCELENMESİ
Türk toplumunun ihtiyaçları doğrultusunda Türkiye’nin öğrencilerden beklentilerinin neler olduğu başta Anayasa olmak üzere yasa ve yönetmeliklerde belirtilmiştir. Dolayısıyla bu araştırmayla, Millî Eğitim Temel Kanunu, Okulöncesi ve İlköğretim ile Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliklerinde öğrenci ahla...
Saved in:
Published in: | Milli Eğitim Dergisi Vol. 51; no. 234; pp. 1381 - 1394 |
---|---|
Main Authors: | , , |
Format: | Journal Article |
Language: | English Turkish |
Published: |
09-05-2022
|
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Türk toplumunun ihtiyaçları doğrultusunda Türkiye’nin öğrencilerden beklentilerinin neler olduğu başta Anayasa olmak üzere yasa ve yönetmeliklerde belirtilmiştir. Dolayısıyla bu araştırmayla, Millî Eğitim Temel Kanunu, Okulöncesi ve İlköğretim ile Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliklerinde öğrenci ahlakı bağlamında öğrencilerden beklenen davranışların neler olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Canlı, cansız tüm varlıklarla ilişki içinde olan insanın, nasıl davranması veya davranmaması gerektiğini gösteren davranışlar, değer yargıları bütünü olarak özetlenebilecek ahlak konusunda öğrencilerden beklenen davranışları konu edinen çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve içerik analizi kullanılmıştır. Millî Eğitim mevzuatlarında belirtilen ahlaki tutum ve davranışlara ilişkin beklenti ve öngörülerle ilgili olarak, başta din kültürü ve ahlak bilgisi olmak üzere tüm öğretim programlarında da “Değerler” eğitimi başlığında yer verildiği görülmektedir. |
---|---|
ISSN: | 1302-5600 |
DOI: | 10.37669/milliegitim.822078 |