Search Results - "Ana Dili Egitimi Dergisi"

Refine Results
  1. 1

    Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazar Olma Durumları by Kaya, Aslıhan, Şahin, Çavuş, Demir, Dilek

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (31-10-2024)
    “…Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazar olma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum…”
    Get full text
    Journal Article
  2. 2

    Yazar-Öğrenci Buluşmalarının Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Motivasyonunu Artırmadaki Yeri: Yazar-Öğrenci Görüşleri by Özsoy, Fatma, Fırat, Hatice

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (31-10-2024)
    “…Bu araştırma, genellikle okul ortamında gerçekleştirilen yazar-öğrenci buluşmaları etkinliğini temel almakta, ilgili etkinliğin çocukların okuma motivasyonunu…”
    Get full text
    Journal Article
  3. 3

    Türkçe Öğretmen Adaylarının Meslek Öncesi Kimliklerinin 21. Yüzyıl Becerileri Öz Yeterliğine Etkisinin İncelenmesi by Satılmış, Sinem, Kurudayıoğlu, Mehmet

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (31-10-2024)
    “…Günümüzde öğretmenlerin kazanması ve öğrencilerine de kazandırması beklenen 21. yüzyıl becerileri, eğitim ortamlarında etkili bir öğretim sunabilmek adına önem…”
    Get full text
    Journal Article
  4. 4

    Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sessiz Kitap Kullanımı: Bir Durum Çalışması by Çelebi, Sema, Yazıcı, Dila Nur, Akman, Berrin

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (07-07-2024)
    “…The present study aimed to investigate the views of preschool teachers on wordless books, and the use of wordless books by preschool teachers. The study method…”
    Get full text
    Journal Article
  5. 5

    Soft Corners and Sharp Edges: Exploring Inaccurate Geometric Shapes in Children's Picture Books by Akıncı Cosgun, Aysegul, Pala, Şengül, Nurnberger-haag, Julie, Yılmaz, Melek Merve

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (07-07-2024)
    “…Given the inaccuracy of children's picture books on shapes published in English, there was a need to analyse Turkish picture books on shapes. In order to carry…”
    Get full text
    Journal Article
  6. 6

    Türkçe Öğretmeni Adaylarının Soru Hazırlamaya Dair Deneyim ve Görüşleri by YÜCEER, Duygu

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Ana dili eğitiminin temel amacı anlama ve anlatma becerilerini geliştirmektir. Ana dili derslerinde sorulan sorular hem anlama (okuma ve dinleme) ve anlatma…”
    Get full text
    Journal Article
  7. 7

    Çoklu Değerlendirme Yaklaşımının Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Beceri ve Kaygısına Etkisi by ENGİN, Ahmet Sencer, KARAKUŞ TAYŞİ, Esra

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Araştırmanın amacı, birden fazla değerlendirme yöntemine bağlı olan ‘’çoklu değerlendirme’’ yaklaşımının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin yazma becerisi ve…”
    Get full text
    Journal Article
  8. 8

    Dördüncü Sınıf Olağan Gelişim Gösteren ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama Becerilerinin İncelenmesi by ÖKCÜ, Murat, EMİR, Serap

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Özel yetenekli çocuklar farklı düşünme becerilerine sahip olmaları, ileri düzeyde yaratıcı düşünme becerileri sergilemeleri ve bilişsel yetenekleri konusunda…”
    Get full text
    Journal Article
  9. 9

    Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Ekrandan Okuma Öz Yeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik, Güvenirlik ve Değişmezlik Çalışmaları by DEMİR, Tolga, AKKAYA, Nevin, ÇÜM, Sait

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin ekrandan okuma öz yeterliliklerine yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. Çalışma öncesi alan yazın taranmış ve 44…”
    Get full text
    Journal Article
  10. 10

    Kelime Düzeyinde Ortografik Farkındalık Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması by YILDIRIM, Kasım, GÖK, Seçkin

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Çalışmanın amacı kelime tanıma, akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerini etkileyen önemli bir değişken olan ortografik farkındalığın ilkokul düzeyinde ve…”
    Get full text
    Journal Article
  11. 11

    Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinin Kullandıkları Metin Anlama Stratejilerinin Üstbilişsel Görüşme Aracılığıyla Karşılaştırılması by ÖZMEN, Emine Rüya, BİLGİÇ, Hatice Cansu, ÖZDEMİR KILIÇ, Merve, SANIR, Hanifi

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Metin anlama becerisi; okuyucunun okuma öncesi, okuma sırası ve okuma sonrasında bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin kullanımını gerektirir. Bu araştırmada…”
    Get full text
    Journal Article
  12. 12

    Ortaokul Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik İlgi ve Tercihlerinin İncelenmesi by ALKAN, Yağmur, DURUKOĞLU, Salim

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Bu araştırmada, ergenlik dönemindeki ortaokul öğrencilerinin kitap okumaya yönelik ilgi ve tercihlerini belirlemek ve incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın…”
    Get full text
    Journal Article
  13. 13

    Öğretmen Adaylarının Akıcı Konuşma Becerileri Üzerine Bir İnceleme by KİLLİOĞLU, İlknur, TEMİZKAN, Mehmet

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının akıcı konuşma becerilerini betimlemektir. Araştırmanın örneklemini birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf…”
    Get full text
    Journal Article
  14. 14

    Farklılaştırılmış Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerisine ve Üstbilişsel Farkındalık Düzeyine Etkisi by BEZİRGAN, Gözde, ATEŞ, Seyit

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Bu çalışmanın amacı farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının öğrencilerin üstbilişsel farkındalık ve okuduğunu anlama becerisine etkisini belirlemektir. Nicel…”
    Get full text
    Journal Article
  15. 15

    İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Sahip Olması Gereken Yeterlikler: Bir Delphi Çalışması by CESUR, Burak, ŞAHİN, Ali Ekber

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (29-01-2024)
    “…Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin okuma becerilerinin geliştirilmesinde sınıf öğretmenlerinin sahip olması gereken yeterlikleri belirlemek ve…”
    Get full text
    Journal Article
  16. 16

    Bil-İste-Öğren Stratejisinin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Akademik Dinleme Becerisine Etkisi by YILDIRIM, Dilek

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (28-10-2023)
    “…Çalışmanın amacı, Bil-İste-Öğren (BİÖ) stratejisinin Türkçe öğretmeni adaylarının akademik dinleme becerisine etkisini incelemektir. Çalışmada karma yöntem…”
    Get full text
    Journal Article
  17. 17

    Türkçe Eğitimi Alanındaki Makalelerin Akademik Söylem Oluşumu by FURTUN, Serkan, BÖREKÇİ, Muhsine

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (28-10-2023)
    “…Bu çalışma, Türkiye’deki Türkçe eğitimi üzerine çalışılan akademik metinlerin tür analizi çerçevesinde çeşitli başlıklar altında söylem analizinin yapılmasını…”
    Get full text
    Journal Article
  18. 18

    PISA Okuma Yeterlilikleri Çerçevesinde LGS Türkçe Soruları by YORGANCI, Osman Kürşat, HARMANKAYA, Mustafa Özgün

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (28-10-2023)
    “…PISA Okuma Becerileri Yeterlikleri öğrencilerin okuma becerilerinde hangi düzeyde, ne tür işlemler yapabildiğini tanımlamaya yönelik bir seviyelendirme…”
    Get full text
    Journal Article
  19. 19

    İlkokul Düzeyinde Yapılandırmacılık Temelli Öykü Değerlendirmeye Yönelik Rubrik Geliştirme Çalışması by İNAN YILDIZ, Funda, KARADAĞ, Özay

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (28-10-2023)
    “…Bu çalışmanın amacı, ilkokul düzeyinde yapılandırmacılık temelli öykü değerlendirmeye yönelik bir araç geliştirmektir. Çalışma grubu, İstanbul ili…”
    Get full text
    Journal Article
  20. 20

    Çocuk Edebiyatı Eserlerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Motivasyonu, Okuma Tutumu ve Okur Öz Algısına Etkisi by ATEŞ, Burak, KAYA, Mustafa

    Published in Ana Dili Egitimi Dergisi (28-10-2023)
    “…Bu araştırmanın temel amacı çocuk edebiyatı eserlerinin 6. sınıf ortaokul öğrencilerinin okuma motivasyonu, okuma tutumu ve okur öz algısına etkisini tespit…”
    Get full text
    Journal Article