“COVID-19 Pandemisi Sürecinde Okulu Yönetmek” Olgusuna İlişkin Okul Yöneticilerinin Metaforik Algıları
Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde okulu yönetmek olgusuna ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, maksimum çeşitlilik ör...
Saved in:
Published in: | Yaşadıkça eğitim (Online) Vol. 36; no. 1; pp. 183 - 197 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | English |
Published: |
Istanbul Kültür University
21-01-2022
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde okulu yönetmek olgusuna ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre belirlenen ve Gaziantep’te görev yapan 114 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki katılımcıların çeşitliliği çalıştıkları okul kademesi, cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve kıdem gibi demografik özellikler ile sağlanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tâbi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda COVID-19 pandemisi sürecinde okul yönetimi olgusuna ilişkin oluşturulan 114 metafor; krizi yönetmek, belirsizlikle yaşamak, risk altında olmak, sorumluluk taşımak, liderlik yapmak, boşuna çabalamak, değişimi yönetmek, mücadele etmek, keyif almamak, yetki eksikliği ve yoğun iş yükü olmak üzere 11 kategori altında sınıflandırılmıştır. Elde edilen bulgular ve sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. |
---|---|
ISSN: | 1300-1272 2667-4874 |
DOI: | 10.33308/26674874.2022361361 |