Search Results - "İNEL, Didem"

  • Showing 1 - 16 results of 16
Refine Results
  1. 1

    The effect of problem-based STEM practices on pre-service science teachers conceptual understanding by Altunışık, Seyyit, Uzun, Salih, İnel Ekici, Didem

    Published in Journal of pedagogical research (01-12-2023)
    “…Problem-based STEM education can be defined as the solving of real-life problems by using science, technology, engineering, and mathematics disciplines. This…”
    Get full text
    Journal Article
  2. 2

    Development of pre-service teachers’ teaching self-efficacy beliefs through an online community of practice by Inel Ekici, Didem

    Published in Asia Pacific education review (01-03-2018)
    “…This explanatory research uses a mixed method design to investigate the effect of using an online community of practice within teaching practices on science…”
    Get full text
    Journal Article
  3. 3

    The Effects of Online Communities of Practice on Pre-Service Teachers' Critical Thinking Dispositions by Ekici, Didem Inel

    “…This empirical study attempted to investigate the effect of using online communities of practice in teacher education on pre-service teachers' critical…”
    Get more information
    Journal Article
  4. 4

    Science learning through problems in gifted and talented education: reflection and conceptual learning by Can, Izel, Inel Ekici, Didem

    Published in Educational studies (02-09-2024)
    “…This explanatory case study aims to investigate conceptual changes on the part of gifted and talented students and describe their reflective thinking with…”
    Get full text
    Journal Article
  5. 5

    The Use of Edmodo in Creating an Online Learning Community of Practice for Learning to Teach Science by Ekici, Didem Inel

    “…This study aimed to create an online community of practice by creating a virtual classroom in the Edmodo application and ascertain the opinions of pre-service…”
    Get full text
    Journal Article
  6. 6

    Kavram Karikatürleri Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Problem Çözme Becerileri Algılarına, Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarına ve Kavramsal Anlama Düzeylerine Etkileri by İnel, Didem

    Published 01-01-2012
    “…Fen ve Teknoloji öğretim programının yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak düzenlenmesiyle birlikle yapılandınmacı yaklaşıma uygun yöntemlerin ve tekniklerin…”
    Get full text
    Dissertation
  7. 7

    Ortaokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerini etkileyen faktörler üzerine nitel bir araştırma by İnel Ekici,Didem, Tanır,Halil

    “…Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerini etkileyen faktörlerin nitel verilere dayalı olarak belirlenmesi ve tartışılması…”
    Get full text
    Journal Article
  8. 8

    Mobile inquiry and inquiry-based science learning in higher education: advantages, challenges, and attitudes by Inel-Ekici, Didem, Ekici, Murat

    Published in Asia Pacific education review (01-09-2022)
    “…This exploratory study investigated higher education student experiences on the effects and limitations of mobile inquiry-based and inquiry-based science…”
    Get full text
    Journal Article
  9. 9

    Fen ve Teknoloji Dersinde Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi Kullanımının Öğrencilerin Kavramları Yapılandırma Düzeyleri, Akademik Başarıları ve Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algıları Üzerindeki Etkileri by İnel, Didem

    Published 01-01-2009
    “…Ülkemizde eğitim alanında son yıllarda büyük ölçüde yenilikler yapılmış ve öğretim programları öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlayan…”
    Get full text
    Dissertation
  10. 10

    Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri by Evrekli, Ertuğ, İNEL, Didem, BALIM, Ali Günay

    “…Bu araştırmada, öğrencilerin fen derslerinde kavram karikatürleri kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, İzmir'in Buca…”
    Get full text
    Journal Article
  11. 11
  12. 12

    The Effects of Using Problem-Based Learning in Science and Technology Teaching upon Students' Academic Achievement and Levels of Structuring Concepts by Inel, Didem, Balim, Ali Gunay

    “…The present study aimed to investigate the impact of the problem-based learning method used in science and technology teaching upon elementary school students'…”
    Get more information
    Journal Article
  13. 13

    Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algılarına Etkisi by BALIM, Ali Günay, EVREKLİ, Ertuğ, İNEL, Didem

    Published in Ilköğretim online (2008)
    “…In our country, the necessity of science education has been realized to be able to keep in step with the advances in science and technology. Therefore, the…”
    Get full text
    Journal Article
  14. 14

    Constructivist Approach Opinion Scale For Pre-Service Science Teachers: A Study Of Validity And Reliability by Evrekli,Ertuğ, İnel Ekici,Didem, Balım,Ali Günay, Kesercioğlu,Teoman

    “…This study highlights the importance of primary school science teachers who help students build up the knowledge as guides in the constructivist approach. For…”
    Get full text
    Journal Article
  15. 15

    Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Araştırılması by Evrekli,Ertuğ, İnel Ekici,Didem, Türkmen,Lütfullah

    “…Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerinin araştırılması ve cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun oldukları lise türüne göre problem çözme…”
    Get full text
    Journal Article
  16. 16

    Fen öğretmen adaylarına yönelik yapılandırmacı yaklaşım görüş ölçeği: Bir geçerlilik ve güvenirlik çalışması by BALIM, Ali Günay, EVREKLİ, Ertuğ, KESERCİOĞLU, Teoman, İNEL, Didem

    “…Bu çalısmada; yapılandırmacı yaklasımda bir yönlendirici konumunda bulunan ve öğrencilerin bilgileri yapılandırmasında onlara yol gösteren öğretmenlerin önemi…”
    Get full text
    Journal Article